Forum Prawne - bezpłatne porady i informacje prawne
Regulamin i zmiany - Wersja do druku

+- Forum Prawne - bezpłatne porady i informacje prawne (http://prawneforum.pl)
+-- Dział: Prawne Forum (http://prawneforum.pl/Forum-Prawne-Forum)
+--- Dział: Sprawy organizacyjne (http://prawneforum.pl/Forum-Sprawy-organizacyjne)
+--- Wątek: Regulamin i zmiany (/Temat-Regulamin-i-zmiany)



Regulamin i zmiany - Hubert - 08-10-2024

Postanowienia ogólne
  1. Cel forum: PrawneForum.pl to miejsce do dyskusji, wymiany opinii i wzajemnej pomocy w tematach związanych z prawem i pokrewnymi dziedzinami, z wyjątkiem działów lub kategorii do tego nieprzeznaczonych.
  2. Informacyjny charakter forum: PrawneForum.pl nie świadczy profesjonalnych porad prawnych. To platforma, na której użytkownicy pomagają sobie nawzajem w kwestiach prawnych. Terminy „porady prawne” i „pomoc prawna” na forum odnoszą się do wsparcia, ale nie mają mocy prawnej.  Wypowiedzi na forum mają charakter informacyjny i pomocniczy. Nie są wiążące prawnie.
  3. Definicje:
    • Administrator: Osoba zarządzająca forum, posiadająca uprawnienia moderatora.
    • Moderator: Osoba pilnująca porządku na forum, mająca prawo do edycji, usuwania lub blokowania postów.
    • Post: Każdy wpis użytkownika na forum.
    • Emblemat (Avatar): Obrazek reprezentujący użytkownika.
    • IP, adres IP: Numer identyfikujący komputer w sieci.
    • Cookies: Małe pliki zapisywane przez przeglądarkę, ułatwiające korzystanie z forum.
  4. Bezpłatne korzystanie: Korzystanie z forum jest darmowe.
Posty
  1. Kto może publikować: Posty mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy.
  2. Odpowiedzialność za treści: Administratorzy i Moderatorzy nie odpowiadają za treści zamieszczane przez użytkowników.
  3. Edycja postów: Użytkownik może edytować post przez 20 minut po jego dodaniu.
  4. Zakazane treści: Na forum nie wolno zamieszczać treści niezgodnych z prawem, obraźliwych, wulgarnych, nienawistnych, grożących, naruszających dobre obyczaje lub cudze prawa.
  5. Reklama i promocja: Zabronione jest oferowanie pomocy prawnej poza forum, reklamowanie działalności oraz poszukiwanie takiej pomocy. Dotyczy to również nicków, podpisów, avatarów, postów, prywatnych wiadomości (PW) i e-maili. Zgodę na reklamę można uzyskać od Administratora.
  6. Polemiki i offtopic: Zabronione są dyskusje odbiegające od tematu oraz spory. Tematy przekształcone w czat lub luźne pogawędki będą zamykane lub usuwane.
  7. Przechowywanie danych: Wpisy użytkowników są przechowywane w bazie danych. Wszystkie wpisy dostępne są publicznie dla wszystkich.
  8. Włamania hakerskie: Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za skutki włamań hakerskich.
  9. Usuwanie postów: Administratorzy i Moderatorzy mogą usuwać posty niezgodne z regulaminem.
Nazwy użytkownika (nicki)
  1. Zasady tworzenia nicków: Nicki powinny być krótkie i nie składać się wyłącznie z niestandardowych znaków.
  2. Adresy www: Nicki nie mogą być adresami stron internetowych.
  3. Zakazy dotyczące nicków: Nicki muszą przestrzegać zasad określonych w dziale Posty, punkt 4 i 5.
Podpisy (sygnatury)
  1. Zasady dotyczące podpisów: Podpisy muszą przestrzegać zasad określonych w dziale Posty, punkt 4 i 5 .
Emblematy (avatary)
  1. Wymiary i rozmiar avatarów: Avatar może mieć maksymalnie 100x100 pikseli i nie więcej niż 256 KB.
  2. Dopuszczalne formaty: Avatar może być w formacie *.jpg, *.gif lub *.png.
  3. Zasady dotyczące avatarów: Avatary muszą przestrzegać zasad określonych w dziale Posty, punkt 4 i 5.
Sankcje
  1. Uprawnienia administratorów i moderatorów: Mają oni prawo do usuwania, zmiany lub zamykania tematów i postów naruszających regulamin lub netykietę.
  2. Posty podlegające usunięciu: Mogą być usuwane posty:
    • Nieczytelne,
    • Napisane wyłącznie dużymi literami lub innym kolorem niż czarny,
    • Z błędami ortograficznymi,
    • Niemerytoryczne,
    • Wysłane jeden pod drugim przez tego samego autora,
    • Powielane w różnych miejscach na forum,
    • Niezgodne z prawem,
    • Będące formą ogłoszenia.
  3. Ocena naruszenia regulaminu: Ocena naruszenia regulaminu należy do Administratorów i Moderatorów. Użytkownik może otrzymać ostrzeżenie lub zostać zbanowany bez wcześniejszego ostrzeżenia.
  4. Zmiany nicków, podpisów i avatarów: Administratorzy mogą zmienić nick, podpis lub avatar, jeśli narusza on regulamin.
  5. Zgłaszanie przestępstw: W przypadku podejrzenia przestępstwa, organy ścigania zostaną powiadomione, a adresy IP użytkowników rejestrowane.
Postanowienia końcowe
  1. Cookies: Forum używa cookies do przechowywania informacji na komputerze użytkownika, co ułatwia korzystanie z forum. Adres e-mail jest wykorzystywany tylko do potwierdzenia rejestracji i haseł.
  2. Jedno konto na osobę: Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto. Naruszenie tej zasady grozi sankcjami.
  3. Akceptacja regulaminu: Rejestracja i korzystanie z forum jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
  4. Odwołania: Użytkownik może złożyć odwołanie od decyzji Moderatora lub Administratora poprzez PW lub e-mail. Decyzja osoby rozpatrującej odwołanie jest ostateczna.